מה כולל תהליך יצירת אפליקציה?




השימוש הרב במכשירים החכמים כיום מלמד על כך שמרבית המשתמשים מבצעים שלל פעולות באמצעות המכשיר: הם שומעים בו מוסיקה, בודקים את מצב העובר ושב שלהם באמצעות אפליקציית הבנק וגם עורכים תמונות רגע לפני שהם מעלים אותן לרשתות החברתיות. המציאות כיום היא שכמעט ואין מכשיר חכם שאין בו אפליקציות המבוססות על עולם התוכן של המשתמש. גם אתם מעוניינים לפתח אפליקציה ותוהים מהי הדרך שעליכם לעבור עד לתוצר הסופי? לפניכם המתווה הכללי – החל מהגדרת התקציב ועד בדיקת האיכות.

ההיבט הכלכלי: כמה כסף אתם מעוניינים להשקיע?

כפי שזוגות צעירים מגדירים תקציב לרכישת הדירה הראשונה שלהם וכפי שכלה מגדירה תקציב לרכישת שמלת הכלה שלה, כך עליכם לתכנן את התקציב שלכם לקראת פיתוח האפליקציה. האפליקציה שלכם עתידה לעבור בין כמה ידיים – החל מהמפתח ועד המעצב, כך שחשוב מאד לתכנן תקציב גדול ומסגרת שבה תרצו להישאר. מבלי שאתם מתכננים את התקציב שלכם, אתם עלולים להגיע מהר מאד למצב שבו אתם נותרים ללא תקציב כבר באמצע הדרך. תכנון נכון הינו חלק בלתי נפרד מהצלחת האפליקציה שלכם! הגדירו תקציב, חלקו אותו בין אנשי המקצוע השונים והבטיחו כי הוא אכן מתאים לפיתוח והאיכות בהם אתם מעוניינים.

השלב הראשון: האפליקציה שלכם – מהי?

איפיון מוצר הוא אחד השלבים החשובים ביותר, אם תרצו – חומר הגלם. מעבר לכך שעליכם לבצע היכרות בין הרעיון שלכם ובין המפתחים, הרי שצריך לפשט את האפליקציה לעומק עם פרמטרים נוספים: מי קהל היעד שלכם, האם האפליקציה שלכם מיועדת להיות אפליקציה למכשיר סלולארי או לאזורים אחרים, חלוקה נכונה של התקציב, יצירת לוח זמנים וכדומה. בשלב זה מומלץ מאד לפרט לפרטי פרטים את מהלך העבודה בצמוד לתאריכי יעד לכל שלב.

בשלב זה יש לשים דגש גם לאפיון הפונקציונאלי. במילים אחרות? מה נדרש על מנת לפתח את התוכנה? הדךר הטובה ביותר היא לשמוע את הסיפור שאמחורי האפליקציה שלכם, כך שיהיה ניתן להבין אילו פתרונות מתאימים ספציפית לכם. מדובר על מעין סיפור קצר, או אפילו תסריט אם תרצו, כאשר מגלמים בתוכו את כל האפשרויות העומדות בפני המשתמש העתידי.

החשיבות הגדולה של חוויית המשתמש

לכל קהל יעד אחר ישנן ציפיות שונות ודרישות שונות מהאפליקציה. אחת הבעיות הגדולות היא פספוס קהל היעד, כאשר אותו פספוס נוצר בעת שלא מנגישים לו את האפליקציה כפי שהוא ציפה לה. על כן, שלב איפיון חוויית המשתמש מסתמן כאחד השלבים החשובים ביותר, כאשר ניתן כאן דגש גם להיבט הפרקטי וגם להיבט החזותי. באותה הנשימה ניתן לדבר גם על שלב העיצוב הגרפי שהוא אומנם שלב נפרד, אך בהחלט מתקשר לחוויה הכוללת של המשתמש. שלב זה מוקדש כולו לכל המעטפת העיצובית של האפליקציה – החל מהלוגו שישולב כאייקון האפליקציה בחנות היישומים, ועד הצבעים השלטים באפליקציה שלכם.

העיצוב הגרפי רלוונטי לכל מסך ומסך באפליקציה שלכם, כך שמדובר על מלאכה מרובה שבסופו של דבר צריכה לייצר נראות מחמיאה ומתאימה לאופי היישום שלכם. העיצוב כולל לא רק את נראות המסכים, אלא גם את נראות הלחצנים, ההתראות והתמונות שישולבו לאורך השימוש.

רגע לפני חנות האפליקציות: QA

כפי ששף לא שולח מנה אל הסועדים מבלי שהוא טועם אותה, אתם לא תשלחו את האפליקציה שלכם אל חנות האפליקציות מבלי שבוצעה בדיקה מעמיקה. מדובר על בדיקת תוכנה מעמיקה וקפדנית שמטרתה לאשר או לשלול הימצאותם של כשלים או ליקויים שונים באפליקציה. הבדיקה מבטיחה כי האפליקציה עובדת כנדרש, ובמידה ולא – מתבצע סט של תיקונים שיהפוך את השימוש לחלק. רק לאחר בדיקה זו האפליקציה עולה לאוויר והופכת נגישה להורדה.


לקטלוג הקורסים לחצו כאן