מדוע חווית משתמש חשובה בפיתוח אפליקציות?




כל שלב ושלב בדרך לאפליקציה שלכם הינו שלב חשוב ומהותי. יחד עם זאת, נדמה כי הבטן הרכה של מפתחי האפליקציות ושל אלו המפתחים עבורם את האפליקציה, הוא שלב איפיון חוויית המשתמש. מדובר על אחת הטעויות הגדולות ביותר ועל אחד הפחים שקל יותר ליפול בהם: לא להעניק תשומת לב וחשיבות רבה לכל סוגיית חוויית המשתמש. מה שהמון פעמים עושים הוא להתמקד בכל החלק הפרקטי, הלוגי והראשוני של האפליקציה, מבלי שניתנת כל חשיבות לחוויה שעובר או לא עובר המשתמש. בעת שהאפליקציה לא תעניק למשתמש את החוויה הטובה ביותר, סביר מאד כי הוא ינטוש אותה לאחר כמה שניות ויסיר אותה מהמכשיר החכם שלו. לא משנה עד כמה הרעיון שלכם גאוני, מקורי וחדשני: אפליקציה שאינה מבוססת על חוויה טובה שתוגש למשתמש, הינה אפליקציה שתגרור לבטח תגובות שאינן מחמיאות מקהילת המשתמשים.


חוויית המשתמש – על מה בדיוק מדובר?

אז איך מפשטים את חוויית המשתמש? אפשר לומר בקצרה כי אותה חוויה הינה תוצר של האינטראקציה בין המוצר – האפליקציה, ובין המשתמש בעצמו. האפליקציה שלכם מבוססת על כמה וכמה אלמנטים – החל מהעיצוב שלה, דרך המסרים המועברים ועד המהירות בה היא פועלת. כל עוד האינטראקציה נעימה למשתמש, הרי שהוא ישוב לשיח נוסף אל מול האפליקציה. במידה ולא? המשתמש לא יהסס להסיר את האפליקציה מהמכשיר שלו ולחפש חלופה אחרת, שלבטח קיימת.

עליכם לזכור כי המשתמש מגיע אל השיח הראשוני עם האפליקציה שלכם כאשר הוא מביא עמו גם מטען רגשי: הוא מכיר אפליקציות דומות, יש לו מקורות להשוואה והוא מצפה לקהל תמורה לנגיעות הטאץ' שהוא מבצע על המסך. החוויה הראשונית היא מעין דייט ראשון: או שהיא תהיה טובה, או שהיא תהיה מאד לא טובה. אז איך הופכים את החוויה לנעימה שתטיב גם עם המשתמש וגם אתכם?


הדרך שלכם ליצור חוויה טובה למשתמש

כל אפליקציה מיועדת לקהלי יעד אחרים, כך שגם יש לבסס את החוויה שרוצים להעביר בצורה שונה ומותאמת לאותו הקהל. יחד עם זאת, נדמה כי הדבר הבסיסי ביותר לטובת יצירת חוויה טובה הוא הפשטות שבשימוש. נסו לשים את עצמכם בנעליהם של משתמשים: האם הייתם רוצים לעבוד אל מול אפליקציה נוחה שקל מאד להתמצא בה, או שהייתם מעדיפים אפליקציה סבוכה ומבולגנת שהניווט בה סבוך עד בלתי אפשרי? המשתמשים המורידים את האפליקציה שלכם מצפים לתמורה, תוך שהם אינם רוצים לבזבז זמן על "להבין מה קורה פה". חוויה טובה הינה חוויה שנוצרת כבר מהרגע הראשון, כאשר כל רגע שעובר ללא מגע של האצבע על המסך מוריד לכם נקודות ומעלה את הסיכוי כי האפליקציה תוסר.


יצירתיות וממשק ידידותי

מדובר על שידוך בין שני אלנמטים שיוצרים יחד את החוויה הטובה שאתם רוצים להעביר: יצירתיות וממשק ידידותי. סביר מאד להניח שהאפליקציה שלכם לא עומדת להביא עמה בשורה חדשנית, אלא שהיא עומדת להצטרף כשחקן מתחרה לזירה קיימת. על כן, חשוב מאד להבדיל אותה מהשאר, כאשר ניתן לייחד אותה באמצעות עיצוב חדשני, שירותים משדרגים ופונקציות שאינן קיימות ביישומים הקיימים. על כן, חשוב לעבוד אל מול חברה שמכירה את המתחרים ובהתאם יכולה להתאים לכם פתרונות יצירתיים.

כמו כן, הממשק הידידותי הינו הבסיס לכל החוויה הטובה: ככל שהמשתמש יוכל להגיע אל השירות הנדרש על ידו במהירות האפשרית, כך טוב יותר. תפעול פשוט ונוח אינו פריבילגיה, אלא מטרת העל שלכם! הממשק הידידותי מתקשר לפשטות שהוזכרה קודם לכן, כאשר עליכם לנקוט בחלוקה נכונה של תפריטים, מעבר פשוט בין מסכים וכמה שפחות מלל במסך הראשי שיוצר גודש ובלבול.


לקטלוג הקורסים לחצו כאן